Vanliga frågor

Här kommer en sammanställning på klassiska och vanliga frågor. 

F: Hur har ni öppet?
S:
Kolla fliken öppettider. Sen så kollar man Stories på Facebook & Instagram. I värsta fall, ring oss 

F: Kan jag få se en meny?
S:
Nej, inte här. Du kan kolla på Facebook och Instagram vad som finns. Mat fianns, allt är gött, Kom ba!


F: Hur är det, kan man sitta och äta hos er?
S:
Typ, det finns bord, stolar och det är en restaurang

F: Får jag ta med mig massa kall öl, glass och egen dricka så man får gott att dricka?
S:
Nej, det är lavett på medhavt. Vi har fulla rättigheter, inget annat än barnmat får tas med. 

F: Vad är Brisket? ShortRib? Louis Revben? Pluma? 
S: Brisket är Oxbringa som har en Amerikansk styckning, den röks LÄNGE. Samma med ShortRib, revben från kossa. Pluma är kotlettlock som sitter mellan karré och kotlett på grisen och St Louis Cut är en typ av styckning. Med extra tjocka ben där vi sparat Bacon på benen.  

F: Kan jag boka bord hos er?
S:
Ibland. Ja visst! Men helst inte, oftast så nej. Det är så att  vi jobbar helst med Drop-In! Är ni 10 pers, nån som fyller jämt eller fler så Ja, då går det såklart att boka upp ett gäng om man vill ha garanterad sittplats! Notera! vi tar en bokningsavgift på 500:- per bord. Avbokning ska ske senast 24 timmar innan bokad tid. Återbetalning sker endast om bokningen avbokas 24 timmar innan. Avbokning gör ni på telefon! Inte mail! Svarar vi inte så skicka SMS till Mugwort´s nummer! Missar vi det, ja då får vi skylla oss själva! Men då är det klockat och då blir det inget tjafs om återbetalningen. 

F: Men hur bokar jag ett bord då?
S:
Ingen hemlighet, kolla till vänster i menyn! Där har du en flik med "Boka Bord" igen, den är tillbaka! Men som sagt, du behöver få en bekräftelse! Bokar du bord för samma dag så kan vi hinna missa det, då får du ringa om det är kort inpå! 

F: Hur är det, kan jag sitta inne eller bara ute hos er?
S:
Vi har ca 70-80  platser inomhus och lika många ute. Men ute sitter du på egen risk. Börjar det regna garanterar vi inte sittplats inne. 

F: Får jag ha med mig hund in?
S: Ja vi tillåter ju barn och hundar är oftast lika snälla. Men, skäller den och är jobbig så kommer vi be dig lämna den ute. 

F: Jag är allergisk mot allt, kan jag äta hos er? 
S:
Fråga kocken. Du kan äta det mesta. Vi löser det

F: Har ni glutenfria alternativ?
S:
Japp, men dom bröden är helt fattiga så käka inte burgare utan käka något som inte innehåller gluten, typ Barbecue! 

F: På söndagar när ni stänger 15:00, vad gäller då? 
S:
Du får köpa takeaway från 14:45 och sitta ute, i bilen, men 15:05 drar vi bajlando

F: Vi har bokat bord men blir sena! Hur gör vi?
S:
Du ringer oss och säger det, inte SMS, inte på nån chat, du ringer. Annars släpper vi bordet efter 3 minuter. 

F: Varför gör ni inte Latte och sånt fint kaffe? Finns ens kaffe? 
S: Det finns personalkaffe! Det kan stått på hela dagen och bör drickas med 4 soker och hälften mjölk! Vi har inte välrdsklasskaffe, därför säljer vi inte kaffe! Tills vi hittat en grym maskin, anställt en barrista och känner att det matchar vår Brisket så är svaret Nej. 

F: På burgaren finns det saltgurka, min son / jag gillar inte det, kan du ta bort det?
S: Vi kan försöka komma ihåg det men oftast så blir det inte så, men du kan alltid pilla bort själv. För att kompencera för
detta så tar vi inget betalt för dom gånger vi klarar av att göra efter era förändingar. 

F: Jag / Min vän / sambo / fru är vegeterian eller vegan, är det ens mening att ta med Hen?
S: Vi respekterar alla, oavsett allergi, livsstil eller religösa beskådningar. Så ja, vi löser grymt käk till Alla!